2009. május 9., szombat

INGYEN BÖLCSESSÉG


Az öreg bölcshöz egy gazdag üzletember a következő ajánlattal állított be

  egy reggelen: "Fizetek magának 10 ezer dollárt, ha három nap alatt
  megtanít az igazi bölcsességre. Szeretnék bölcs lenni, de több időm nincs
  a bölcsesség megszerzésére." Az öreghez már sokféle ember érkezett
  korábban, akik a legkülönbözőbb ügyekben kérték ki tanácsát, de ilyen
  furcsa kéréssel még ő sem találkozott. A meglepődés vagy csodálkozás
  legkisebb jelét sem mutatva az válaszolta, hogy ehhez bizony egyetlen nap
  is elég, és még fizetni sem kell érte. Aztán még hozzátette, hogy akár
  rögtön el is kezdhetik a tanulást. Az üzletember persze csodálkozott a
  bölcs ajánlatán, de beleegyezett. Ekkor a bölcs felszólította, hogy vesse
  le zakóját és nyakkendőjét, szabaduljon meg cipőjétől és zoknijától, aztán
  álljon ki a zuhogó esőben a szabad ég alá és mindkét kezét tárja magasra
  az ég felé, s maradjon így, amíg ő azt nem mondja, hogy elég. A gazdag
  ember még jobban elcsodálkozott, de nem akarta elszalasztani a
  lehetőséget, ezért engedelmeskedett. Kiállt az esőre, karját az ég felé
  tárta, a bölcs öreg pedig elment. Percek alatt bőrig ázott, de nem bánta,
  ha ez a bölcsesség ára. Így állt egész nap, amíg estefelé visszajött a
  bölcs, s mondta neki, hogy most már beállhat a tető alá, majd megkérdezte
  tőle, hogy min járt az esze egész nap? Az üzletember ezt válaszolta:
  "Először a munkámra gondoltam, amit a mai napon nem tudok elvégezni, utána
  meg a családomra, akikre kevés idő jut a munkám miatt. Aztán pedig arra
  gondoltam a zuhogó esőben, hogy én is csak egy szegény ember vagyok. Végül
  - miután itt álltam egéz nap a szakadó esőben - úgy éreztem magam, mint
  aki teljesen megbolondult, mint egy igazi bolond". Nagyon jó - kiáltott
  fel lelkesen a bölcs - az igazi bölcsesség egy ilyen felismeréssel
  kezdődik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése