2009. február 16., hétfő

KI VAGYOK ÉN?


Francois Villon: 


Apró képek balladája 

  

Tudom, mi tejben a légy, 
tudom, ruha teszi az embert, 
tudom, az új tavasz mi szép, 
tudom, mely gyümölcs, merre termett, 
tudom mely fán mily gyanta serked, 
tudom, hogy minden egy dolog, 
tudom a munkát, lusta kedvet, 
csak azt nem tudom, ki vagyok. 
  

Tudom az urak nyakdíszét, 
tudom, melyik ruha mi szerzet, 
tudom, ki gazda, ki cseléd, 
tudom, mily fátyolt kik viselenek, 
tudom a tolvaj- s kártyanyelvet, 
tudom, tortán él sok piszok, 
tudom, mely csap mily bort ereszthet, 
csak azt nem tudom, ki vagyok. 
  

Tudom ló s öszvér erejét, 
tudom, mit érnek, mit cipelnek, 
tudom, pénz szava szép beszéd, 
tudom, hol mérik a szerelmet, 
tudom, mit higyjek a szememnek, 
tudom, Róma mit alkotott, 
tudom, hogy a cseh mért eretnek, 
csak azt nem tudom, ki vagyok. 
  

Mindent tudok hát, drága herceg, 
tudom, mi sápadt, s mi ragyog, 
tudom, hogy a férgek megesznek, 
csak azt nem tudom, ki vagyok. 

 (Szabó Lőrinc fordítása)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése