2009. február 6., péntek

Szamizdat - beszélő (el)hallgatás


Kedves Jenő!


Bátyámtól, Gyulától hallottam, hogy érdeklődtél az elkezdett forgatás iránt, s hogy mi van a filmmel. Arra talán emlékszel, hogy kb. 2,5-3 éve én többször hívtalak, hogy kéne folytatni a forgatást és Te mindig elhalasztottad 1-2 hónappal. Később Ádámtól tudtam meg, hogy valamilyen fog-problémád volt. A pech az egészben, hogy akkor éppen kaptam némi támogatást szamizdat filmre, de ennek szoros határideje volt, és amikor látszott, hogy Te sorban tologatod a forgatásokat, akkor kezdtem el az Inconnu filmet. Az más kérdés, hogy már annak a folytatására se kaptam pénzt. (Feltehetően ebbe belejátszanak korábbi filmjeim is) Remélem talán valamikor lesz lehetőség pénz szerzésre és befejezhetjük az elkezdett filmet.

Szeretettel üdvözöl
Gulyás János


*

Kedves János!


nem egyszerűen érdeklődtem az elkészült anyag iránt, de a Mikes Tamás filmbem való közreműködésem feltételéül szabtam a helyzet tisztázást... 

zárójelben: Mikesnek egy családtagja, a lánya él még (Magyarországon), akivel amúgy napi kapcsolatban vagyok, felajánlottam közvetítésem - még nem vettétek igénybe...

a forgatás 1999-ben és 2000-ben volt, a második menet már fiam tragikus halála után, de én akkor is vállaltam -s most 2009-et írunk...(10 év!)

emlékezetem szerint egyszer hívtál azzal, hogy az eddigi anyag szinte használhatatlan, szinte újra kellene forgatni..

igen, akkor utaltam a"fogproblémámra", de nem ez volt a fő bajom.. Hanem a nyegleség, frivolitás, empátiahiány stb. *

Ádám sem keresett személyesen azóta...(Feleségem ma is Judit barátnője)

mi azóta egyszer találkoztunk a Beszélő film házi vetítésén is - az nem tudom mikor volt...

azóta sem tudom, mi lett azzal a sokórás anyaggal - remélem, hogy így legalább rosszakaróim sem használhatják fel ellenem...

tudom, hogy nem lenne esély a bemutatására - az elmúlt lassan húsz évben a Ring és az Új Magyarország egyszeri és régi kivételével sehol semmilyen anyag nem jelent meg tőlem, velem!

de azért nem minden pénzkérdés - ha szívügyed a dolog, akkor biztos találnál és találnék rá módot, hogy befejezhesük és a "második" stb. nyilvánosságban "forgalmazzuk"...

fogaim ma sincsnek, de nem akarok úgy járni mint Dönci, aki ezért nem szerepelt az Európa Kiadóról szóló riportfilmben, s mire elkészültek a fogai, addigra meghalt (tőlem pár házzal arréb egy kertben van eltemetve)

egy kicsit több mentegetőzést, önkritikát vártam volna, s nem csak azt, hogy én tologattam a forgatást (bár tudom, hogy nem vagyok könnyű eset, de talán ezt is meg lehet/kell érteni!)
válaszod várom, s ha igazságtalan voltam, bocsánatot kérek:

                                                                                                                      üdvözlettel: Jenő


*

 Elnézést kérek, 

 kicsit erősek ezek akifejezések,

 s lehet, hogy igaztalanok,

 de akkor tényleg így éreztem,

 és a kapcsolat-kommunikáció hiánya miatt

 nem volt mód a helyzet tisztázására...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése